Mluvili jsme s Doyennem, abychom porozuměli jejich poslání, étosu, aspiracím a jak jejich vyhraněný vizuální a etický úhel pohledu informuje značku a její komunitu, stejně jako jejich nedávnou spolupráci s Nike SB.
Tak co bylo impulsem pro založení značky Doyenne?
"Doyenne se v průběhu let hodně vyvinul. Začali jsme v roce 2017 ve skotském Glasgow. Když jsem začala jezdit na skateboardu, cítili jsme, že není mnoho značek, které by řídily ženy a podporovaly různé skatery. Nápad založit jednu se nám líbil, a tak jsme si řekli proč to prostě neuděláme? Když jsme se dozvěděli o jiných skateboardových kolektivech a neziskových organizacích, které dělaly důležitou práci, chtěli jsme značku využít k vytváření příležitostí a podpoře charitativních organizací a pomoci učinit komunitu rozmanitější. Začali jsme tím, že jsme pořádali spoustu začátečnických setkání, kde se lidé mohli ukázat a skejtovat v bezpečném prostoru, aby jednoduše zjistili, zda je to bude bavit.
Od začátku jsme chtěli být inkluzivní a dostupný v rámci skateboardingu, ale máme také zázemí v designu a umění. Takže dalším způsobem, jak naši značku využíváme, je prostředek k rozhovoru o problémech, na kterých nám záleží, a spolupráci s umělci a charitativními organizacemi se stejnými cíli.
Doyenne je skate značka, ale je to také designové studio, kolektiv a projekt, který sahá dál než jen na skateboarding."